Επιλογή Σελίδας

Ακαδημαϊκή Γραφή στη Βιοχημεία-Βιοτεχνολογία στην Αγγλική

Αρχική E Πρόγραμμα & Οδηγός Σπουδών E Ακαδημαϊκή Γραφή στη Βιοχημεία-Βιοτεχνολογία στην Αγγλική

Θεωρία: 2 ώρες/εβδομάδα | Φροντιστήρια: 1 ώρα/εβδομάδα | Μονάδες ECTS: 3

Περιεχόμενο – Σκοπός του μαθήματος

Ο στόχος του μαθήματος είναι διπλός:

  1. Να παρουσιάσει τη βασική δομή του επιστημονικού άρθρου, με σκοπό να εξοικειώσει τους φοιτητές με τα κύρια γλωσσικά και εννοιολογικά χαρακτηριστικά του.
  2. Να καλλιεργήσει τις δεξιότητες των φοιτητών ως προς την οργάνωση και διαχείριση των πηγών και ως προς το γραπτό ακαδημαϊκό λόγο, μέσα από σχετικές ασκήσεις και παραδείγματα.

Το υλικό διδασκαλίας βασίζεται σε θεματολογία που σχετίζεται άμεσα με το αντικείμενο σπουδών των φοιτητών του τμήματος Βιοχημείας – Βιοτεχνολογίας και στοχεύει στο να προετοιμάσει τους φοιτητές στο να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις απαιτήσεις της συγγραφής επιστημονικών / ερευνητικών κειμένων στα ευρύτερα πεδία της επιστήμης τους.

Πιο συγκεκριμένα, με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  1. Γνωρίζει τη βασική διάρθρωση του επιστημονικού άρθρου
  2. Διακρίνει και να χρησιμοποιεί βασικές συντακτικές και λεξιλογικές δομές που χαρακτηρίζουν το γραπτό ακαδημαϊκό λόγο στην αγγλική γλώσσα
  3. Περιγράφει ερευνητικές μεθόδους, αποτελέσματα και γραφήματα
  4. Αναζητά και να επιλέγει έγκυρες και κατάλληλες πηγές
  5. Συνθέτει πληροφορίες από τη διαθέσιμη βιβλιογραφία, χρησιμοποιώντας αναλυτική κριτική σκέψη και αποφεύγοντας τη λογοκλοπή
  6. Αναγνωρίζει τα διαφορετικά συστήματα αναφοράς και να καταγράφει τη βιβλιογραφία που χρησιμοποίησε.

Αναλυτικό Περίγραμμα του Μαθήματος

Το περιεχόμενο του μαθήματος καλύπτει τις εξής θεματικές ενότητες:

  1. Εισαγωγή στην ερευνητική διαδικασία (ερευνητικός σκοπός, στρατηγικές κριτικής ανάγνωσης, τεχνικές σημειώσεων και παράφρασης, κριτική σκέψη)
  2. Αναζήτηση και οργάνωση πληροφοριών (κριτική αξιολόγηση και σύνθεση πηγών, ανάλυση επιστημονικών περιλήψεων)
  3. Αναφορά σε πηγές (αναφορά σε πηγές μέσα στο κείμενο, αποφυγή λογοκλοπής, σύνταξη βιβλιογραφίας, συστήματα βιβλιογραφικών αναφορών)
  4. Δομή επιστημονικού άρθρου (Εισαγωγή, Ανασκόπηση Βιβλιογραφίας, Μεθοδολογία, Αποτελέσματα, Σχολιασμός, Συμπέρασμα)
  5. Δομή επιχειρήματος
  6. Συγγραφή και επιμέλεια κειμένου (δομή παραγράφου, περιεκτικότητα, συνοχή, μακροπερίοδος λόγος, συντακτικές δομές, ειδικό λεξιλόγιο, στίξη)
  7. Κειμενικά είδη ακαδημαϊκής και τεχνικής γραφής (διατριβή, επιστημονικό άρθρο, αναφορά, πρόταση, βιογραφικό σημείωμα, συνοδευτική επιστολή, επίσημο email)
  8. Προφορική παρουσίαση (διατριβών, εργασιών)

Τρόπος Αξιολόγησης

Ατομικός φάκελος (portfolio): η αξιολόγηση πραγματοποιείται σε όλη τη διάρκεια του εξαμήνου, μέσα από ατομικές εργασίες και σύντομα τεστ προόδου.

Προτεινόμενα Συγγράμματα

  • Ευδωρίδου, Ε. & Καρακασίδης, Θ. 2017. Ακαδημαϊκή Γραφή. Αθήνα: Τζιόλας και Υιοί Α.Ε.
  • Lester, J.D. 2013. Writing Research Papers: A complete guide. Essex: Pearson Ltd.
  • Morley, J., Doyle, P. & Pople, I. (2007). University Writing Course. Berkshire: Express Publishing.
  • Turabian, K. & Booth, W.C. 2013. A Manual for Writers of research papers, theses and dissertations. Chicago: The University of Chicago Press.
  • Wallwork, A. 2011. English for writing research papers. London: Springer.
  • Zeiger, M. 2000. Essentials of Writing Biomedical Research Papers. US: McGraw Hills

Εκπαιδευτικό Υλικό / E-class

https://eclass.uth.gr/courses/BIO_U_102/

Διδάσκουσα

Ελευθερία Nτέλιου (Υπεύθυνη)